Smart Destinations Generates Record Savings for U.S. Travelers in 2010

Company’s Go City Cards and Explorer Passes saved travelers more than $5 million on sightseeing and attractions

Boston, MA  — Smart Destinations, provider of Go City Cards, the only multi-attraction passes that maximize the fun, savings and convenience of sightseeing, announced today that it saved travelers more than $5 million on sightseeing and attractions in 2010. In addition, these travelers saved an estimated $4 million on other travel expenses by leveraging the bonus shopping and dining discounts provided by Smart Destinations’ multi-attraction passes. These record figures represent the unique benefits of sightseeing with Smart Destinations’ Go City Cards and Explorer Passes. These passes are available in 14 U.S. travel destinations and provide, for one highly discounted fixed price, admission to top attractions and additional discounts on shopping and dining.

Smart Destinations is the only provider of multi-attraction passes that offer deep savings and flexible purchase options for every type of traveler. Travelers can choose from three convenient purchase options: Go City Cards, which offer unlimited sightseeing for the traveler who wants to see and do everything; Explorer Passes, which offer admission to a pre-selected number of attractions for the casual sightseer; and Custom Explorer Passes, which allow travelers to build their own highly personalized pass for exactly what they want to see and do. In 2010, Smart Destinations saved travelers more than 25% on over 1 million attraction visits.

“Travelers have long focused on saving money on airlines and hotels. Now they are realizing they can have the same type of savings on attractions,” said Cecilia Dahl, President and Founder of Smart Destinations. “Our Go City Cards are all about having fun, saving money and making memories, and this year more people than ever got to experience all of those great things with our passes.”

Les données de Smart Destinations soulignent la hausse dans l'intérêt des consommateurs en multi-passes attraction. Maintenant plus que jamais, les voyageurs cherchent à tirer le meilleur parti de leur budget de voyage, montrant l'intérêt dans les produits qui offrent la possibilité d'économiser de l'argent, tout en améliorant le plaisir ensemble et de la commodité de leur voyage.

Available online and at walk-up retail outlets, Smart Destinations’ multi-attraction passes provide admission to more than 500 attractions across 14 North American destinations, including New York City, Chicago, Oahu and San Diego. In addition, the passes offer travelers additional discounts on shopping and dining, providing extra value and benefits.

Smart Destinations, dont le siège est à Boston, dans le Massachusetts est le premier fournisseur d'attraction touristique passe 15 principales destinations de voyage en Amérique du Nord à partir de Oahu à New York City. Go Cartes et Explorer de Smart Destinations Passes offre pré-payée accès à plus de 500 choses amusantes à faire, y compris les musées, attractions, et des visites pour un prix fixe. La combinaison de l'épargne et de la commodité a abouti à plus de 4 million de visiteurs, un 94 Satisfaction% de la clientèle et placé l'entreprise sur le Inc 5000 liste des sociétés à plus forte croissance pour le dernier 3 années. Distribué par des services de voyage dans les grands 25 pays et sur le Web, les produits de Smart Destinations sont un "compagnon de confiance" pour la meilleure destination a à offrir à un prix imbattable. Pour plus d'informations sur la participation au programme, la société et ses produits, visitez www.smartdestinations.com .